And if you know of any among them with special ability, put them in charge of my own livestock.”, 7Then Joseph brought his father Jacob in and presented him before Pharaoh. Cómprenos usted a nosotros y a nuestras tierras, a cambio de alimento. Examinando el Padrenuestro: ¿Por qué deberíamos orar? Ya no tenemos nada que ofrecerle, de no ser nuestros propios cuerpos y nuestras tierras. God reigns over the nations; God is seated on his holy throne. Copy. It was only the land of the priests that did not become Pharaoh’s. Hemos venido a vivir en este país porque en Canaán ya no hay pastos para nuestros rebaños. For the Lord Most High is awesome, the great King over all the earth. 2 For the Lord Most High is awesome, the great King over all the earth. Lee la Palabra de Dios. Pharaoh asked the brothers, “What is your occupation?”, “Your servants are shepherds,” they replied to Pharaoh, “just as our fathers were.”, They also said to him, “We have come to live here for a while, because the famine is severe in Canaan and your servants’ flocks have no pasture. NIV, Beautiful Word Bible Journal, Romans, Comfort Print, NIV, Story of Jesus: Experience the Life of Jesus as One Seamless Story, NIV, The Story: The Bible as One Continuing Story of God and His People. 3 He subdued nations under us, peoples under our feet. Jacob saludó al faraón con reverencia,47:7 saludó al faraón con reverencia. California - Do Not Sell My Personal Information. 6La tierra de Egipto está a tu disposición. Revelation 11:15 And the seventh angel sounded; and there were great voices in heaven, saying.... sing. 27Now the Israelites settled in Egypt in the region of Goshen. Las otras cuatro partes serán para la siembra de los campos, y para alimentarlos a ustedes, a sus hijos y a sus familiares. You'll get this book and many others when you join Bible Gateway Plus. ¡Es terrible el hambre que acosa a ese país! Solo las tierras de los sacerdotes no llegaron a ser del faraón. Y, si sabes que hay entre ellos hombres capaces, ponlos a cargo de mi propio ganado. No había alimento en ninguna parte, y la gente estaba a punto de morir. Cuando a egipcios y cananeos se les acabó el dinero, los egipcios fueron a ver a José y le reclamaron: Los egipcios llevaron a José su ganado, es decir, sus caballos, vacas, ovejas y asnos, y a cambio de ellos José les dio alimento durante todo ese año. For the director of music. Psalm 47 - *For the director of music. For the LORD, the Most High, is awesome, a great king over all the earth. Lit. THE HOLY BIBLE, NEW INTERNATIONAL VERSION®, NIV®Copyright © 1973, 1978, 1984, 2011 by Biblica, Inc.®Used by Permission of Biblica, Inc.® All rights reserved worldwide.These Scriptures are copyrighted and have been made available for your personal use only. Of the Sons of Korah. 18Al año siguiente fueron a decirle a José: —Señor, no podemos ocultar el hecho de que ya no tenemos más dinero, y de que todo nuestro ganado ya es suyo. Psalm 47 New International Version For the director of music. Why should we perish before your eyes—we and our land as well? Want more information about Bible Gateway Plus? ¿Va usted a permitir que nos muramos junto con nuestras tierras? A psalm. For the director of music. José instaló a su padre y a sus hermanos, y les entregó terrenos en la mejor región de Egipto, es decir, en el distrito de Ramsés, tal como lo había ordenado el faraón. And he brought them through that year with food in exchange for all their livestock. So they brought their livestock to Joseph, and he gave them food in exchange for their horses, their sheep and goats, their cattle and donkeys. After Jacob blessed47:7 Or greeted Pharaoh, 8Pharaoh asked him, “How old are you?”. 2 How awesome is the Lord Most High, the great King over all the earth! Then Joseph swore to him, and Israel worshiped as he leaned on the top of his staff.47:31 Or Israel bowed down at the head of his bed. 2  For the Lord Most High is awesome, the great King over all the earth. You’ve already claimed your free trial of Bible Gateway Plus. 15Cuando a egipcios y cananeos se les acabó el dinero, los egipcios fueron a ver a José y le reclamaron: —¡Denos de comer! NIV: Psalm 47. 7  For God is the King of all the earth; sing to him a psalm of praise. Do not bury me in Egypt, 30but when I rest with my fathers, carry me out of Egypt and bury me where they are buried.”, 31“Swear to me,” he said. A psalm. 1 Clap your hands, all you nations; shout to God with cries of joy. That is why they did not sell their land. All Rights Reserved. 8y el faraón le preguntó: 9—Ya tengo ciento treinta años —respondió Jacob—. Por eso le rogamos a usted que nos permita vivir en la región de Gosén. We’ll send you a new verse every day to download or share. Please enter your email address associated with your Salem All-Pass account, then click Continue. Of the Sons of Korah. ¿Hemos de morir en su presencia solo porque no tenemos más dinero? Allí adquirieron propiedades, prosperaron y llegaron a ser muy numerosos. —Desde ahora ustedes y sus tierras pertenecen al faraón, porque yo los he comprado. Solo las tierras de los sacerdotes no llegaron a ser del faraón. When the time drew near for Israel to die, he called for his son Joseph and said to him, “If I have found favor in your eyes, put your hand under my thigh and promise that you will show me kindness and faithfulness. 27Los israelitas se asentaron en Egipto, en la región de Gosén. y todos en Egipto quedaron reducidos a la esclavitud. 1 Clap your hands, all you nations; shout to God with cries of joy. So now, please let your servants settle in Goshen.”. Siembren la tierra. 14Joseph collected all the money that was to be found in Egypt and Canaan in payment for the grain they were buying, and he brought it to Pharaoh’s palace. ¡Pero denos usted semilla, para que podamos vivir y la tierra no quede desolada! 2 For the Lord Most High is awesome, the great King over all the earth. Our money is all gone.”, “Then bring your livestock,” said Joseph. 20De esta manera José adquirió para el faraón todas las tierras de Egipto, porque los egipcios, obligados por el hambre, le vendieron todos sus terrenos. For the director of music. A psalm. Proud member 4 He chose our inheritance… 9  The nobles of the nations assemble as the people of the God of Abraham, for the kings[3] of the earth belong to God; he is greatly exalted. Haz que se asienten en lo mejor de la tierra; que residan en la región de Gosén. 1 Clap your hands, all you nations; shout to God with cries of joy. José fue a informarle al faraón, y le dijo: Además, José había elegido a cinco de sus hermanos para presentárselos al faraón. 2 For the Lord Most High is awesome, the great King over all the earth. 3Pharaoh asked the brothers, “What is your occupation?”, “Your servants are shepherds,” they replied to Pharaoh, “just as our fathers were.” 4They also said to him, “We have come to live here for a while, because the famine is severe in Canaan and your servants’ flocks have no pasture. Creating an account allows you to access more features and content such as: Reading the Bible is rewarding, and these plans make it easy! Of the Sons of Korah. Psalm 22:28 for dominion belongs to the LORD and he rules over the nations. All rights reserved worldwide. Isaiah 14:7 Psalm 47: In Hebrew texts 47:1-9 is numbered 47:2-10.Clap your hands, all you nations; shout to God with cries of joy. A psalm. There was no food, however, in the whole region because the famine was severe; both Egypt and Canaan wasted away because of the famine. A Psalm. Do not bury me in Egypt, but when I rest with my fathers, carry me out of Egypt and bury me where they are buried.”. These Scriptures are not shareware and may not be duplicated. ¡Por favor, no me entierres en Egipto! He subdued nations under us, peoples under our feet. Step 1 - Create an account or log in to start your free trial.